Este blog presenta novedades relativas a los intereses que me mueven por este mundo digital: lecturas, novedades sobre lectura fácil -tema que originó este espacio ya hace unos años-, experiencias docentes y materiales didácticos, y información sobre aspectos de corrección y traducción lingüísticas.

divendres, de novembre 26, 2010

SESSIÓ 26 DE NOVEMBRE DE 2010.

Aquest és l'esquema de treball de la sessió de lectura del Club de Lectura Fàcil de la Biblioteca Mestre Martí Tauler de Rubí d'avui.

A aquest esquema penso incorporar, també, alguns petits canvis que afecten l'organització de la sessió, com ja va essent habitual en mi últimament. En aquest cas, faré llegir només MITJA PÀGINA a cada assistent, atès que la setmana passada eren molts i si tots llegeixen una pàgina ens acabem el llibre en un no res i hem de ser a la biblioteca més d'hora i mitja. M'interessa treballar la comprensió lectora, que entenguin realment allò que estan llegint i, per això, avui llegiran menys però entendran més. Aquest és l'objectiu. De totes maneres ja veig que en una o dues sessions més el llibre de la Núria Martí el donarem per finalitzat i és, doncs, el moment d'encarregar el nou llibre, el del diari d'Anna Frank abans no tinguem problemes per tenir-lo a temps.

Així, doncs, aquest és l'esquema de la sessió d'avui:
  • Passar llista.
  • Explicació sortida de diumenge: Exposició La Maternitat d’Elna. Exili 1939-1944.
  • Donar fitxa personal a la Keila, el Fabián, i l’Edin.
  • Fer oralment, i en grup, la fitxa de comprensió lectora dels capítols 2 i 3 de la Primera part de Les mateixes estrelles.
  • Resum de la Primera part del llibre.
  • Lectura Segona Part, capítol 1.
  • Qüestionari comprensió lectora capítol 1: una pregunta cadascú. Prendre notes o gravar l’àudio per veure les respostes.
  • Lectura Segona Part, capítol 2.
  • Qüestionari comprensió lectora capítol 2: una pregunta cadascú. Prendre notes o gravar l’àudio per veure les respostes.
  • Lectura Segona Part, capítol 3.
  • Qüestionari comprensió lectora capítol 3: una pregunta cadascú. Prendre notes o gravar l’àudio per veure les respostes.
  • Debat segona part del llibre: Quins sentiments predominen en aquesta segona part del llibre? Hi ha motiuis per a l'esperança, per a ser feliç?
  • Comentari de l’estructura.
              o Heu vist que aquests tres capítols que hem llegit formen la SEGONA PART del llibre, oi? Per què?
              o Quina és la idea principal de la PRIMERA PART? I de la SEGONA?
              o Què penseu que pot passar a la TERCERA PART? Mirem el títol dels capítols.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada