Este blog presenta novedades relativas a los intereses que me mueven por este mundo digital: lecturas, novedades sobre lectura fácil -tema que originó este espacio ya hace unos años-, experiencias docentes y materiales didácticos, y información sobre aspectos de corrección y traducción lingüísticas.

divendres, de novembre 19, 2010

Preguntes de comprensió lectora, Capítol 3, Primera Part, de Les mateixes estrelles.

QÜESTIONARI NÚMERO 3.


Un vaixell rumb a Xile.

 


1. Què va llegir la Teresa al diari de l’estanc?

2. Qui era Pablo Neruda?

3. Què volia fer per ajudar els espanyols?

4. Què havia de fer la Teresa per aconseguir pujar al vaixell?

5. Com era la maleta que prepararen?

6. Què va regalar la Sara a la Miranda en el moment de l’acomiadament? Per quin motiu?

7. Van tenir dificultats per arribar al port?

8. De quin color era la targeta que Pablo Neruda els va donar quan pujaren al vaixell?

9. Què va sorprendre molt la Teresa?

10. Per què somriu amb esperança la Miranda?

Esquema sessió de lectura 19-11-10

Aquí teniu organitzada la sessió de lectura d'avui de Les mateixes estrelles.

1. Qüestionari de comprensió lectora capítol 1: una pregunta a cadascú. Prendre notes o gravar l’àudio per veure les respostes.

2. Debat (partint de les propostes de comprensió lectora del final del llibre):

      o Has viscut o coneixes algú que hagi viscut una guerra?

     o Has anat alguna vegada als Pirineus?

     o Diuen que les persones que viuen a països càlids són diferents de les persones que viuen a països freds. Hi estàs d’acord?

     o Penses que la Teresa i la Miranda són valentes? Per què?

3. Lectura capítol 2.

4. Qüestionari comprensió lectora capítol 2: una pregunta cadascú. Prendre notes o gravar l’àudio per veure les respostes.5. Debat: Per què et sembla que la Sara i la Miranda es fan tan amigues?

6. Lectura capítol 3.

7. Qüestionari comprensió lectora capítol 3: una pregunta cadascú. Prendre notes o gravar l’àudio per veure les respostes.

8. Debat:

    o Per què la família Bertrand està tan trista quan la Teresa i la Miranda marxen de la casa de pagès? T’has sentit així alguna vegada?

   o Tu que hauries fet: hauries marxat lluny o t’hauries quedat a França?

9. Comentari de l’estructura.

   o Heu vist que aquests tres capítols que hem llegit formen la PRIMERA PART del llibre, oi? Per què?

   o Què penseu que pot passar a la SEGONA PART? Mirem el títol dels capítols.

Peguntes de comprensió lectora Capítol 2, Primera Part, de Les mateixes estrelles.

QÜESTIONARI CAPÍTOL 2.


La casa de pagès.



1. Què és la llum que veuen mare i filla quan caminen pel bosc?


2. Com era la pagesa que els va obrir la porta?


3. Què els va oferir per menjar?


4. Quants són, i com es diuen, els membres d’aquesta família?


5. Com és el senyor Bertrand?


6. Com és la relació de la Miranda amb la Sara?


7. Què va fer la Teresa per les nenes?


8. Com anima la mare la seva filla?


9. Què preocupa la Miranda?


10. Com se sent la Teresa?

Preguntes de comprensió lectora Capítol 1 de la Primera Part de Les mateixes estrelles.

Tot seguit us proposo unes preguntes de comprensió lectora del capítol  1 de Les mateixes estrelles.


QÜESTIONARI CAPÍTOL 1.


Camí de França.


1. Com es diuen les protagonistes d’aquesta història?


2. Estan soles? Quants anys té la nena?


3. On s’han amagat fugint de les bombes?


4. Què passa a l’estació?


5. Què decideixen fer?


6. A quina època de l’any es troben? Quin temps fa?


7. Què passa quan arriben a la frontera?


8. Com anima la mare la seva filla?


9. Quan les deixen passar?


10. A on es dirigeixen?